آموزشطراحی و مدل سازی

نرم افزار طراحی توربین و پمپ محوری

دسته ای از توربوماشین های مورد استفاده در صنعت تحت عنوان ماشین های جریان محوری شناخته می شوند، در بخش مربوط به طراحی در زمینه ی طراحی توربو ماشین های محوری و اصول تئوریک آنها بحث شد.

در مورد طراحی یک پمپ یا توربین محوری با کمک روش های تئوری ارائه شده همواره نیاز به حدس زدن یک سری پارامترها می باشد. این نکته رسیدن به طرح یک ماشین محوری در قدم اول را مشکل می کند. به همین دلیل وجود برنامه های ساده که بتوانند مسیر طراحی را ساده کرده و مدت زمان رسیدن به هندسه ی مناسب را کاهش دهند ضروری است.

از جمله ی این برنامه ها به برنامه های انجام محاسبات هیدرولیکی می توان اشاره کرد. داشتن یک برنامه ی محاسبات ما را از انجام مکرر محاسبات آسوده می کند. علاوه بر این داشتم برنامه ای که بتواند همانند برنامه های تجاری (مانند CFturbo) هندسه ای را بر اساس پارامترهای ورودی ارائه کند بسیار مفید خواهد بود.

گروه پمپ توربین با کمک متخصصین این بخش اقدام به طراحی برنامه ای برای سهولت طراحی توربو ماشین های محوری نموده است. این نرم افزار با دریافت برخی پارامترهای ورودی هندسه متناظر با آنها را به عنوان خروجی در اختیار قرار می دهد.

این نرم افزار به زودی آماده ی بهره گیری خواهد شد. علاقه مندان می توانند در صورت نیاز برای اطلاع از نحوه ی استفاده از این نرم افزار با گروه پمپ توربو تماس بگیرند.

تصویر زیر نمونه ای از طراحی صورت گرفته با این نرم افزار است.

 

axial-p2

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. با سلام من میخواستم ببینم امکانش هست با نرم افزار cfturbo پمپ محوری طراحی کرد ؟ و نحوه استفاده از نرم افزار تون چجوریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا